zaterdag 31 oktober 2015

Toen La Maison Victor nog maar een familie was...

Vooraleer La Maison Victor als naaiblad bestond, hadden zij al enkele patroontjes op de markt. Dit onder de naam La Famille Victor.


Een patroontje wat me wel leuk leek is datgene voor de Causerie en Petit Four rok, waar ik een jaartje of 2 geleden op botste.

Hier volgt mijn versie van het Petit Four rokje, de Causerie heb ik tot op heden nog niet getest.

Het is een leuk zomers rokje en daarbij hoort tuurlijk een fris zomers stofje. Aangezien dit 1 van mijn eerste stukjes was, laat mijn afwerking wat aan de wensen over. Maar ik draag het wel graag en dat is nu eenmaal het belangrijkste. 

Geen aan-fotos want alhoewel het rokje zomer uitstraalt, is het hier in België alles behalve warm ;)






Before LMV excisted as a sewing magazine, they already sold a few patterns under the name "La famille Victor".

I quite liked the pattern for the Causerie and Petit Four skirt, I bought and made it about 2 years ago.

I made the Petit Four skirt.

It's a fun skirt for the summertime and so I made it in a lovely light fabric. Seeing as this is one of my first pieces, the finishing isn't as good as it oughta be. But I like wearing it and thats the most important :) 

No pictures with the skirt on: eventho the skirt may breathe summer, it's too cold today in Belgium to put the skirt on ;)

2 opmerkingen:

  1. zeer mooi en ik wist niet dat LMV ooit LFV was

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb ze toen toevallig leren kennen bij het stofjes kopen, 1e patroontje dat ik in huis haalde.. maar erg veel patroontjes hebben ze toen niet gemaakt

      Verwijderen