zondag 21 februari 2016

Brei es een Bernadette…



Ik heb jullie de laatste keer mijn Campertas getoond, de logeertas die momenteel meer gebruikt wordt als breitas ;) Kwestie van multi-functioneel te zijn.

Deze blogpost gaat dus eventjes niet over naaien, maar over mijn 1e breiwerk in lange lange lange (lees jaaaaaaaaaaaaaaaaren) tijd.

Ik besliste om het breien opnieuw op te pikken met een kleine cursus, enkele weken met vriendinnen breien bij het kletsen.. Perfect!

Het uitgestippelde project was een Bernadette breien. Veel beginnen en vooral veel herbeginnen later was mijn Bernadette af... Verre van perfect, maar wel draagbaar en perfecte oefening.

We weten nu alweer waar we moeten op letten he en de brei-microbe hebben we alvast weer te pakken!

Wordt vervolgd…



How about knitting a Bernadette?
In my last post I have shown you my campervan-bag. A sleepover bag that at this moment is used as a knitting bag.. how’s that for being multi- functional ;)

So this time I will not be showing a sewing project, but my first knitting project in a very very very long (read yeeeeeaaaarrrssss) time.

I decided to restart knitting with a small workshop, a few weeks of knitting and meanwhile gossiping with the ladies… perfect!

We decided to choose a Bernadette cardigan. After starting and a lot of restarting my Bernadette is finished  It’s nowhere near perfect, but it’s wearable and was an excellent excercise.

The knitting bug has got a hold of me now and I feel I can only learn and learn more..

To be continued…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten